Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

Παρουσίαση βιβλίου | Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ του Σ. Γιανναρά στις ταράτσες της "Άγρας"

Oι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ σας προσκαλούν
σε μια παρουσίαση του νέου βιβλίου του

ΣΠΥΡΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ
ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ

που θα πραγματοποιηθεί
στις ταράτσες των εκδόσεων ΑΓΡΑ
(Ζωοδόχου Πηγής 99, Εξάρχεια)
την Δευτέρα 29 Ιουνίου και ώρα 8.30 μ.μ.



Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΧΙΝΑ, συγγραφέας, κριτικός λογοτεχνίας
ΚΑΛΛΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ, συγγραφέας 
(βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού "Διαβάζω" για το 2010)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΜΙΩΤΗΣ, συγγραφέας, κριτικός λογοτεχνίας


... Εδώ τα πράγματα φαλτσάρουν. Τη σκηνή αυτή δεν την έχεις ξαναδεί. Δεν έχεις ξαναζήσει τέτοια αποχώρηση βρα­δινή. Μόνο στο μυαλό, με τρόμο, την έφερνες περιστασια­κά, σαν μαύρο ενδεχόμενο, σαν απευκταίο κακό, σαν τη θύ­μηση του θανάτου που έρχεται και δηλητηριάζει καλές στιγ­μές. Όπως έφυγε και κείνος θα φύγω κάποτε κι εγώ, σκε­φτόσουν τότε που αναγνώριζες τα ίχνη του προηγούμενου – τότε στην αρχή – κι ένιωθες ένα αδιόρατο τσίμπημα στο στήθος. Ο άνθρωπος δεν είναι φτιαγμένος για πολλούς, για αλλεπάλληλους χωρισμούς. Οι πολλές πρόβες θανάτου νεκρώνουν την καρδιά.

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ, αλλά από μό­νος του δεν φτάνει για να στεριώσει σχέση. Όποτε της καπνίσει έρχεται η δουλειά, η ευτυχία, ακόμα και η έμπνευ­ση. Η ξαφνική έκλαμψη που φωτίζει την ύπαρξή μας. Ο βασιλιάς βίος παίρνει πίσω ό,τι έχει χαρίσει, πάλι όποτε του καπνίσει. Μια συλλογή διηγημάτων πάνω στην ευθραυστό­τητα των ανθρώπινων σχέσεων, την αδυναμία μιας γενιάς να σχετιστεί, να διαχειριστεί τη φθορά, αλλά και να πενθή­σει την απώλεια, να ξεμυτίσει απ' τη μοναξιά της.



ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ: Ζωοδόχου Πηγής 99, 114 73 Αθήνα, τηλ. 210.7011.461 www.agra.gr

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ | Έφη Θεοδώρου | ΤΟ ΑΤΛΑΖΕΝΙΟ ΓΟΒΑΚΙ του Paul Claudel


Έφη Θεοδώρου | ΤΟ ΑΤΛΑΖΕΝΙΟ ΓΟΒΑΚΙ του Paul Claudel
Πειραιώς 260, Κτίριο Δ
26 και 27 Ιουνίου 2015 | ώρα 20:00
Διάρκεια 240'

Μια παράσταση που άφησε πέρσι τις καλύτερες εντυπώσεις, ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή για δύο παραστάσεις στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου 2015.
ΤΟ ΑΤΛΑΖΕΝΙΟ ΓΟΒΑΚΙ (1924) –μια «ιστορική παραβολή»– είναι ο κόσμος όλος και το θέατρο όλο: ένα εγκώμιο για την απεριόριστη δύναμη της θεατρικής σκηνής, όπου «ο καημένος ο άνθρωπος μπορεί να γίνει για λίγες ώρες θεός». Έργο-ποταμός, μεγάλης διάρκειας, όπου επιστρατεύονται, με τόλμη και αφέλεια, όλες οι φόρμες του θεάτρου και όλοι οι τρόποι υποκριτικής, για να αφηγηθούν, μέσα από μια γλώσσα ασυνήθιστης ομορφιάς και δύναμης, την ανθρώπινη περιπέτεια: επεκτατικοί πόλεμοι, θρησκευτικές μισαλλοδοξίες, η ανακάλυψη του Νέου Κόσμου και, στο κέντρο της δράσης, ο Έρωτας, ως μέσον για τη γνώση του Άλλου, του Θεού.


Η πλήρης εκδοχή του εμβληματικού αυτού έργου του PAUL CLAUDEL κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ σε μετάφραση ΣΤΡΑΤΗ ΠΑΣΧΑΛΗ.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκδοση θε βρείτε εδώ.

Ορόσημο της κλωντελικής δημιουργίας, Το ατλαζένιο γοβάκι αποτελεί ένα από τα εμβληματικότερα έργα του γαλλικού αλλά και του παγκόσμιου θεάτρου χάρη στη μεγαλοφυή σύλληψή του και στο πολυσύνθετο πνευματικό του υπόβαθρο. Συνιστά το opus mirandum του Γάλλου θεατρικού συγγραφέα και ποιητή Πώλ Κλωντέλ, μια συναισθηματική και πνευματική διαθήκη, που αποκρυσταλλώνει το απαύγασμα της ζωής και της σκέψης του.
Πρόκειται για κολοσσιαίο έργο υπό τον πλήρη τίτλο Το Ατλαζένιο γοβάκι ή Το χειρότερο δεν είναι ποτέ σίγουρο, το οποίο γράφτηκε από το 1924 έως το 1929 και ανέβηκε για πρώτη φορά το 1943, μέσα στη γερμανική κατοχή, από τον διάσημο Γάλλο σκηνοθέτη Jean-Louis Barrault. Περιλαμβάνει πλούσια αυτοβιογραφικά στοιχεία και είναι εμπνευσμένο από τη θυελλώδη προσωπική του ζωή και τα πολυάριθμα ταξίδια του σε όλον τον κόσμο, καθώς ο Κλωντέλ, υπηρετώντας στο γαλλικό διπλωματικό σώμα, διετέλεσε πρόξενος σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο γεγονός ότι θέτει υπό αμφισβήτηση όλους τους κανόνες της κλασικής δραματουργίας ενώ συγχρόνως εμπεριέχει και όλες τις θεατρικές αναζητήσεις του 20ου αιώνα.
Το Ατλαζένιο γοβάκι εκτυλίσσεται στην αναγεννησιακή Ισπανία του 16ου αιώνα, σε μια περίοδο κατά την οποία η ισπανική αυτοκρατορία επιχειρεί να εξασφαλίσει την επικράτησή της στην Αμερική. Η πλοκή διαδραματίζεται κατά έναν ευφάνταστο τρόπο σε τέσσερις μέρες, αλλά η τελευταία συνιστά το απόγειο του έργου.

Η δράση του έργου λαμβάνει χώρα σε όλον τον κόσμο, από την Ευρώπη και την Αμερική έως την Αφρική και την Ασία• πρόκειται για ένα γιγάντιο ταξίδι γεμάτο συναρπαστικές περιπέτειες, προσωπικά όνειρα και ανομολόγητες επιθυμίες, με κέντρο τον απαγορευμένο έρωτα της Δόνιας Προέσα για τον Δόν Ροντρίγκο

Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015

Παρουσίαση βιβλίου | ΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ΜΟΥ του James Ellroy στον Ιανό

Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ και το ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΙΑΝΟS
σας προσκαλούν στην παρουσίαση
του αστυνομικού μυθιστορήματος του
James Ellroy
Τα σκοτaδια μου
που θα πραγματοποιηθεί
στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟS (Σταδίου 24)
την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015,
ώρα 8.30 μ.μ.

Ομιλητές :
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ, συγγραφέας, σκηνοθέτης,
μεταφραστής των έργων του James Ellroy
ΓΙΩΡΓΟΣ – ΙΚΑΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΣΑΚΗΣ, συγγραφέας, μεταφραστής




Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθεί
ένα ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ όπου ο ELLROY μιλά για ΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ΜΟΥ και το υπόλοιπο έργο του.
(στα αγγλικά   ̶ με γαλλικούς υπότιτλους)

«Εάν υπάρχει Παράδεισος, δύο είναι τα πράγματα που περιμένω:
Το πρώτο είναι το σεξ στη μετά θάνατον ζωή.
Το δεύτερο, αν μπορείς να επιστρέψεις στην περιοχή της πιο οδυνηρής, επίμονης, νοσταλγικής περιέργειάς σου και να ζήσεις εκεί κρυμμένος σαν μύγα στον τοίχο. Για μένα, αυτή η περιοχή θα ήταν το Λος Άντζελες μεταξύ 1940 και 1960. Θα ήθελα να γυρίζω σε μια μόνιμη φανταστική τροχιά γύρω από αυτή την εποχή, παρατηρώντας ανθρώπους να γαμάνε και να τον παίρνουν, μπάτσους στον φυσικό τους περίγυρο, μπάτσους να διερευνούν ανθρωποκτονίες, θα ήθελα να είμαι εκεί με την Μαύρη Ντάλια όταν πέθανε, να είμαι εκεί με την μητέρα μου όταν τη σκοτώσανε, και θα ήθελα να κάθομαι εκεί όλη μέρα, τις περισσότερες μέρες, και να μιλάω σε σκυλιά.»
- O JAMES ELLROY στην αρχή του ντοκυμανταίρ


Χάθηκες ένα άθλιο Σαββατόβραδο. Πέθανες βλακωδώς, άγρια, δίχως τα μέσα να υπερασπιστείς την πολύτιμη ζωή σου.
Η φυγή σου σε αναζήτηση ασφάλειας ήταν απλώς μια σύντομη αναβολή. Με έφερες στην κρυψώνα σου για γούρι. Απέτυχα να σου φέρω τύχη – έτσι τώρα γίνομαι μάρτυρας υπεράσπισής σου.
Ο θάνατός σου καθόρισε τη ζωή μου. Θέλω να βρω την αγάπη που δεν είχαμε ποτέ και να την εξηγήσω για χάρη σου. Θέλω να σου μιλήσω δημόσια για τα μυστικά σου. Θέλω να εκμηδενίσω την απόσταση που μας χωρίζει. Θέλω να σου δώσω πνοή.
-J. E.

Τα σκοτάδια μου, μια κάθαρση που δεν ολοκληρώθηκε, μια κραυγή αγάπης. – Libération



Η TZHN ΕΛΛΡΟΫ δολοφονήθηκε στις 22 Ιουνίου 1958. Το κορμί της πετάχτηκε σε έναν αυτοκινητόδρομο, σε ένα υποβαθμισμένο προά­στιο του Λος Άντζελες. Ο δολοφόνος δεν βρέθηκε και η υπόθεση έκλει­σε. Ήταν μια απεχθής ανθρωποκτονία, από αυτές πού καταγράφονται στις πίσω σελίδες των εφημερίδων και κανείς δεν τη θυμάται πια.
Εκτός από τον γιό της.

Ο Τζέημς Ελλρόυ ήταν δέκα χρονών όταν πέθανε η μητέρα του. Το πένθος του για την απώλειά της έλαβε περίπλοκες και σκοτεινές δια­στάσεις. Η ενηλικίωση του σημαδεύτηκε από την εμμονή του για δολο­φονημένες γυναίκες και εγκλήματα. Η ζωή του πήγαινε κατά διαβόλου, ήταν εκτός ελέγχου. Έτρεχε να γλιτώσει από το φάντασμα της Τζην.
Έγινε συγγραφέας προκλητικών, ριζοσπαστικών και δημοφιλών αστυνομικών μυθιστορημάτων. Προσπάθησε να επαναφέρει στη ζωή τη μητέρα του μέσα από τα βιβλία του. Δεν τα κατάφερε. Σταμάτησε να τρέχει μακριά της και έγραψε αυτό το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα.
Τα σκοτάδια μου είναι η ιστορία της Τζην και του Τζέημς Ελλρόυ -από το 1958, πίσω στο παρελθόν και μέχρι το σήμερα. Είναι η ιστορία ενός παιδιού που περνάει μια επώδυνη εφηβεία και ενηλικιώνεται ως συγγραφέας στοιχειωμένος από το έγκλημα. Είναι η ιστορία ενός καταπληκτικού ντετέκτιβ του Τμήματος των Ανθρωποκτονιών και της έρευ­νας που αυτός και ο Τζέημς Ελλρόυ ξεκίνησαν για να βρουν τον δολο­φόνο της Τζην Ελλρόυ. Τα σκοτάδια μου είναι μια αυτοβιογραφία χωρίς φόβο, ένα εν εξελίξει ρεπορτάζ. Είναι, αν μη τι άλλο, μια πραγματεία για τα τριανταοκτώ χρόνια αμερικάνικου εγκλήματος, για τις κατά συρροή, ασταμάτητες δολοφονίες γυναικών. Είναι ή διαδρομή του ίδιου του Ελλρόυ στις πιο τρομακτικές αναμνήσεις του. Το βιβλίο βραβεύτηκε ως το «Βιβλίο της Χρονιάς» από τούς Times της Νέας Υόρκης.

Το υλικό καίει υπό την πίεση του ρυθ­μού, τις εκτινάξεις της πρόζας, την ηδονιστική πλεονεξία του βλέμματος, την καταναγκαστική συσσώρευση και ακρίβεια των λεπτομερειών.
- Le Monde


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο ΤΖΕΗΜΣ ΕΛΛΡΟΫ γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1948. Ή «Τετραλογία του Λος Άντζελες» -Η Μαύρη Ντάλια, Το Μεγάλο Πουθενά, Λος Άντζελες Εμπιστευ­τικό, Λευκή Τζαζ- τον καθιέρωσε διεθνώς ως τη με­γαλύτερη φωνή στο νουάρ μυθιστόρημα. Όλα του τα βιβλία εγκωμιάστηκαν και δια­κρίθηκαν όταν κυκλοφόρησαν. Το μυθιστό­ρημα Αμερικανικό ταμπλόιντ, πρώτο μέρος της Τριλογίας του Αμερικανικού Υποκό­σμου, επιλέχθηκε από το περιοδικό Time ως το Μυθιστόρημα της Χρονιάς για το 1995. Το μυθιστόρημα αυτό διαδραματιζό­ταν στα χρόνια 1958-1963, τελειώνοντας με τη δολοφονία του Τζων Κέννεντυ. Ακολούθησε το δεύτερο μέρος της Τριλογίας, το Αμερικανικό ταξίδι θανάτου το 2001, που διαδραματιζόταν στα χρόνια 1963-1968, τελειώνοντας με τις δολοφονίες του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ και του Μπόμπ Κέννεντυ. Με το Αίμα δεν σταματάει ποτέ, που κρίθηκε Βιβλίο της Χρονιάς για το 2009 στις ΗΠΑ, ολοκληρώνεται η σύγχρονη εποποιία της Αμερικής αυτών των χρόνων.

Στις Εκδόσεις Άγρα έχουν εκδοθεί και τα δύο βιβλία της «Τριλογίας του Λόυντ Χόπκινς» Ο νυχτερινός ταξιδιώτης και Ο λόφος των αυτοκτονιών καθώς και ο τόμος με τις ιστορίες εγκλήματος στο Λος Άντζελες Εγκλήματα κατά συρροήν.

Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2015

Παρουσίαση βιβλίου | Η ΑΛΛΕΡΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ του Pierre Marty στις ταράτσες της "Άγρας"

Μετά το κείμενο του Pierre Fedida Από πού αρχίζει το ανθρώπινο σώμα,  κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ AΓΡΑ το δεύτερο τετράδιο της ψυχαναλυτικής σειράς «ΡΟΥΣ», με υπεύθυνους τη ΜΑΡΙΛΙΑ ΑΪΖΕΝΣΤΑΪΝ-ΑΒΕΡΩΦ, τον ΠΑΝΟ ΑΛΟΥΠΗ και τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ. Η σειρά περιλαμβάνει, εκτός από τα Τετράδια, δοκίμια ψυχαναλυτών, με κεντρικό άξονα σκέψης τις άρρηκτες σχέσεις ψυχής και σώματος και τη διττή ενορμητική φύση του ανθρώπου.
Κάθε Τετράδιο θα περιέχει ένα κλασικό κείμενο γύρω από αυτά τα θέματα, μια παρουσίαση-εισαγωγή από έναν γνώστη του προτεινόμενου συγγραφέα  και ένα επίμετρο από έναν προσκεκλημένο συγγραφέα, που εμπνέεται ελεύθερα από το κεντρικό κείμενο.

Το δεύτερο Τετράδιο παρουσιάζει  
το θεμελιακό κείμενο του

PIERRE MARTY

Η ΑΛΛΕΡΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ

Η εισαγωγή είναι της ΜΑΡΙΛΙΑΣ ΑΪΖΕΝΣΤΑΪΝ-ΑΒΕΡΩΦ
και το επίμετρο της ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
γραμμένα ειδικά για την παρούσα έκδοση.
Η μετάφραση είναι του Πάνου Αλούπη και του Γιώργου Σταθόπουλου .
Το Τετράδιο θα παρουσιαστεί
στις ταράτσες των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΓΡΑ
(Ζωοδόχου Πηγής 99, Αθήνα)
την Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015 στις 8.15μμ.

Θα μιλήσουν η ΜΑΡΙΛΙΑ ΑΪΖΕΝΣΤΑΪΝ-ΑΒΕΡΩΦ
η ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, και ο ΠΑΝΟΣ ΑΛΟΥΠΗΣ.

Ο Πιερ Μαρτύ, ιδρυτής του Ινστιτούτου Ψυχοσωματικής του Παρισιού, εγκαινίασε και συνέβαλε ενεργά στην εξέλιξη της κλινικής και της θεωρίας γύρω από την προσέγγιση του ανθρώπινου όντος ως άρρηκτης ψυχοσωματικής μονάδας. Με σταθερή βάση την φροϋδική σκέψη, ως ψυχαναλυτής και δάσκαλος, αφιέρωσε ένα τεράστιο κομμάτι της ζωής του στην μετάδοση και ανταλλαγή της εμπειρίας του, η οποία αφορά την ανθρώπινη ψυχική λειτουργία ως σύνολο εξελικτικών εσωτερικών μηχανισμών υπό την επήρεια των ενστίκτων ζωής και θανάτου.
Η αλλεργική σχέση αποτελεί πρόδρομο κείμενο, μανιφέστο μιας εφευρετικής κλινικής θεώρησης, όπου η απόσταση από το αντικείμενο αποδεικνύεται δείκτης λειτουργίας του ψυχικού οργάνου. Η «μηχανιστική σκέψη» και η «θεμελιώδης κατάθλιψη», βασικές έννοιες που επινόησε ο Πιερ Μαρτύ, είναι  αποκαλυπτικά στοιχεία της συνεχούς έγνοιας του για μιαν ανθρώπινη ύπαρξη, όπου η ψυχική επένδυση του σώματος αποτελεί ταυτόχρονα πλούτο και πεπρωμένο.


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ : Ζωοδόχου Πηγής 99, 114 73 Νεάπολη Εξαρχείων, τηλ. 210.7011.461  | www.agra.gr |  email: info@agra.gr

Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2015

Παρουσίαση βιβλίου | ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΙΛΙ του Θωμά Κοροβίνη στις ταράτσες των Εκδόσεων ΑΓΡΑ

Oι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ σας προσκαλούν
σε μια παρουσίαση της νέας νουβέλας του

ΘΩΜΑ ΚΟΡΟΒΙΝΗ
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΙΛΙ
ΕΝΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΒΙΖΥΗΝΟΥ
ΣΤΟ ΧΑΡΕΜΙ ΤΟΥ ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΖΙΖ

που θα πραγματοποιηθεί υπό μορφήν αναλογίου
στις ταράτσες των εκδόσεων ΑΓΡΑ
(Ζωοδόχου Πηγής 99, Εξάρχεια)
την Τετάρτη 17 Ιουνίου και ώρα 8.30 μ.μ.


Εισηγήτρια, η ιστορικός ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΡΟΜΗΛΑ.
Αποσπάσματα θα διαβάσουν η ηθοποιός ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ και ο συγγραφέας.
Συνοδεύει με την πολίτικη λύρα του ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ.




ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ  Ζωοδόχου Πηγής 99, 114 73 Αθήνα, τηλ. 210.7011.461 www.agra.gr


Δελτίο τύπου | Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ του Σπύρου Γιανναρά


 

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ
ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ
ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ





Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2015
Αριθμός σελίδων : 176 , Τιμή : 14,50 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-175-4




... Εδώ τα πράγματα φαλτσάρουν. Τη σκηνή αυτή δεν την έχεις ξαναδεί. Δεν έχεις ξαναζήσει τέτοια αποχώρηση βρα­δινή. Μόνο στο μυαλό, με τρόμο, την έφερνες περιστασια­κά, σαν μαύρο ενδεχόμενο, σαν απευκταίο κακό, σαν τη θύ­μηση του θανάτου που έρχεται και δηλητηριάζει καλές στιγ­μές. Όπως έφυγε και κείνος θα φύγω κάποτε κι εγώ, σκε­φτόσουν τότε που αναγνώριζες τα ίχνη του προηγούμενου – τότε στην αρχή – κι ένιωθες ένα αδιόρατο τσίμπημα στο στήθος. Ο άνθρωπος δεν είναι φτιαγμένος για πολλούς, για αλλεπάλληλους χωρισμούς. Οι πολλές πρόβες θανάτου νεκρώνουν την καρδιά.

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΕΙ, αλλά από μό­νος του δεν φτάνει για να στεριώσει σχέση. Όποτε της καπνίσει έρχεται η δουλειά, η ευτυχία, ακόμα και η έμπνευ­ση. Η ξαφνική έκλαμψη που φωτίζει την ύπαρξή μας. Ο βασιλιάς βίος παίρνει πίσω ό,τι έχει χαρίσει, πάλι όποτε του καπνίσει. Μια συλλογή διηγημάτων πάνω στην ευθραυστό­τητα των ανθρώπινων σχέσεων, την αδυναμία μιας γενιάς να σχετιστεί, να διαχειριστεί τη φθορά, αλλά και να πενθή­σει την απώλεια, να ξεμυτίσει απ' τη μοναξιά της.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο Σπύρος Γιανναράς γεννήθηκε το 1972 στην Αθήνα. Σπούδασε γαλλική φιλολογία και θεωρία της λογοτεχνίας στο Παρίσι. Εργάστηκε για δέκα χρό­νια στην εφημερίδα Καθημερινή γρά­φοντας κείμενα (κυρίως για το βιβλίο, τη φωτογραφία και τα εικαστικά) και παίρνοντας συνεντεύξεις από Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Έχει συνεργα­στεί με αρκετά λογοτεχνικά περιοδικά, όπως η Νέα Εστία, το Εντευκτήριο, η Ευθύνη, το Φρέαρ, L'atelier du roman κ.ά., δημοσιεύοντας κυρίως βιβλιοκριτικές και διηγήματα.
Έχει εκδώσει τις συλλογές διηγη­μάτων Ο λοξίας (Ίνδικτος, 2008) και Ζωή χαρισάμενη (Πόλις, 2011).
Ασχολείται με την κριτική βιβλίου και τη μετάφραση.
Έχει μεταφράσει Pierre Assouline, Paul Auster, Laurent Mauvignier, Mi­chel Houellebecq.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: Paul Strand, Λευκό άλογο, Λουτσάρα, Ιταλία, 1953

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2015

Δελτίο τύπου | ΣΤΡΙΠΤΗΖ του Georges Simenon



GEORGES SIMENON


ΣΤΡΙΠΤΗΖ


Μετάφραση:
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΚΑΡΩΦ




Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2015
Αριθμός σελίδων: 224, Τιμή: 12,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-176-1





TO ΜΟΝΙΚΟ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ είναι ένα καμπαρέ κον­τά στο λιμάνι, όπου διάφορα κορίτσια επιδίδον­ται στο στριπτήζ προς τέρψιν των πελατών, οι oποίοι δεν είναι ιδιαιτέ­ρως απαιτητικοί. Ένας μικρόκοσμος όπου οι φιλίες γίνονται και ξεγίνονται και προχωρούν χέρι με χέρι με τη ζήλια, τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, τη μνησικακία και τη φιλοδοξία. Στο κέντρο του μικρόκοσμου αυτού βρίσκονται η μαντάμ Φλοράνς, o άντρας της o κύριος Λεόν και η Σελίτα, επαγγελματίας χορεύτρια εδώ και καιρό, που εποφθαλμιά τη θέση της αφεντικίνας της πίσω από το ταμείο. Μέχρι τη μέρα που εμφανίζεται η δεκαεννιάχρονη Μώντ...

Στα τριανταδύο της η Σελίτα, στριπτηζέζ στο Μονικό, βλέπει με αγωνία το άστρο της να ξεθωριάζει. Να διαδεχτεί τη Φλοράνς –  αυτή είναι η μόνη της ελπίδα, αφού η αφεντικίνα της πάσχει από σοβαρή αρρώστια. Όσο για τον άντρα της Φλοράνς, τον Λεόν, αυτός είναι προσκολλημέ­νος στη χορεύτρια·  η Σελίτα πιστεύει πως τον κρατάει γερά.
Όλα όμως ανατρέπονται την ημέρα που κάνει το ντεμπούτο της στο Μονικό μια καινούργια κοπέλα, σαγηνευτική και προσποιητά αθώα. Οι πελάτες ενθουσιάζονται μαζί της και ο Λεόν την κάνει αμέσως τη σταρ του προγράμματος...
Μια αντιζηλία επαγγελματική και ερωτική θα μετατραπεί σε απεγνωσμένο αγώνα μέχρις εσχάτων, όπου ακόμα και το έγκλημα είναι θεμιτό προκειμένου να ηττηθεί η αντίπαλος: αυτό μας αφηγείται ο δημι­ουργός του Μαιγκρέ, με συγκλονιστική ψυχο­λογική διεισδυτικότητα και με αληθοφάνεια που κάνει ακόμα πιο έντονο το δραματικό στοιχείο.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο Ζωρζ Σιμενόν, Βέλγος γαλλόφωνος συγγραφέας, γεννήθηκε στη Λιέγη το 1903. Αποφάσισε από νωρίς να αφοσιωθεί στη συγγραφή. Στα δεκαέξι του χρόνια έγινε δημοσιογράφος στη La Gazette de Liège. Το πρώτο μυθιστόρημά του, που το υπέγραψε με το ψευδώνυμο Georges Sim, εκδόθηκε το 1921: Au pont des Arches, petite histoire liégeoise. Το 1922 εγκαταστάθηκε με τη σύζυγό του, τη ζωγράφο Ρεζίν Ρανσόν, στο Παρίσι, όπου έγραψε ιστορίες και μυθιστορήματα σε σειρές, κάθε λογοτεχνικού είδους. Μεταξύ του 1923 και του 1933 δημοσιεύτηκαν σχεδόν διακόσια μυθιστορήματά του, πάνω από χίλιες ιστορίες και απειράριθμα άρθρα του.
Το 1929 ο Σιμενόν σχεδιάζει τον πρώτο Μαιγκρέ: Πιετρ ο Λετονός. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στις εκδόσεις Fayard το 1931 και ο επιθεωρητής Μαιγκρέ έγινε σύντομα εξαιρετικά δημοφιλής. Ο Σιμενόν έγραψε συνολικά εβδομηνταδύο περιπέτειες με τον Μαιγκρέ (καθώς και πολλές συλλογές διηγημάτων – μέχρι τον τελευταίο Μαιγκρέ το 1972, Ο Μαιγκρέ και ο κύριος Σαρλ).
Λίγο αργότερα, ο Σιμενόν άρχισε να γράφει αυτά που ονόμαζε «μυθιστορήματα - μυθιστορήματα» ή «σκληρά μυθιστορήματα»: πάνω από εκατόν δέκα τίτλους, από το Ξενοδοχείο της Αλσατίας (1931) μέχρι τους Αθώους (1972), με πιο γνωστά τα έργα Το σπίτι στο κανάλι (1933), Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν (1938 − Άγρα, 2004), Ο δήμαρχος της Φυρν (1939), Οι άγνωστοι μέσα στο σπίτι (1940 − Άγρα, 2011), Τρία δωμάτια στο Μανχάτταν (1946 − Άγρα, 2007), Γράμμα στον δικαστή μου (1947), Το χιόνι ήταν βρόμικο (1948 − Άγρα, 2011), Οι καμπάνες της Μπισέτρ (1963) κ.ά.
Παράλληλα με αυτή την εντατική λογοτεχνική δραστηριότητα, ταξιδεύει συνεχώς· εγκαταλείπει το Παρίσι και εγκαθίσταται στη Σαρέντ και κατόπιν, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, στη Βαντέ. Το 1945 αφήνει την Ευρώπη για την Αμερική, όπου θα διαμείνει δέκα χρόνια. Επιστρέφει έπειτα στη Γαλλία και εγκαθίσταται οριστικά στην Ελβετία. Από το 1972 αποφασίζει να σταματήσει το γράψιμο. Με τη χρήση ενός μαγνητοφώνου αφοσιώθηκε έκτοτε στις εικοσιδύο Υπαγορεύσεις του και κατόπιν συνέταξε τα ογκώδη απομνημονεύματά του Mémoires intimes (1981). Πέθανε στη Λωζάννη το 1989. Πολλά μυθιστορήματά του έχουν διασκευαστεί για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ

© GEORGE MARKS / GETTY IMAGES / IDEAL IMAGE